Selecteer een pagina

Koude acquisitie

Vooraf een strategie bepalen maakt sales eenvoudiger en geeft meer resultaat. Een succesvol salesplan, is gebaseerd op een aantal peilers:
1. Het product 2. De Klant 3. Wat onderscheidt ons (USP’s) 4. Het doel.
Als deze vragen weloverwogen zijn beantwoord is de theorie uit het salesplan concreet toe te passen in de praktijk. Voorafgaand aan de eerste stappen van het verkoopgepsrek moet je zorgen dat je bij de klant aan tafel komt. Koude acquisitie is de ideale manier om met nieuwe klanten in gesprek te komen.

Koude Acquisitie.

Nee
Koud bellen, steeds je neus stoten. Niemand vind het leuk om “nee” te horen. Weet als je het niet meer ziet zitten, waar het om gaat:

Cijfers
Het is de wet van de grote getallen, dus hoe meer klanten je belt hoe meer kans je maakt om een opdracht binnen te halen.
De feiten;
wanneer je elke dag voor 10 uur, 10 suspects belt levert je dit per week 50 nieuwe prospects op. Dat is 217 per maand. Verder is gebleken dat het minimaal 4 keer contact met een bedrijf kost voordat een verkoop wordt gesloten. Dus gooi niet de handdoek in de ring als je pas drie keer afgewezen bent.
10% is het gemiddelde percentage dat je scoort op het maken van telefonische afspraken. Dus 100 belletjes genereren gemiddeld 10 afspraken.
De kwaliteit van je telefoongesprekken vergroot je door als voorbereiding op je gesprek een script ofwel een eigen belstructuur uit te werken. Het is natuurlijk belangrijk om spontaan en flexibel te zijn tijdens je gesprek. Inhaken en ingaan op vragen, opmerkingen of andere zaken waarmee de klant komt. het blijft mensenwerk en geen computergestuurd iets!

Volgende keer bespreek ik het belscript met je!